onsdag 17 december 2008

Ny tjänst av svensk aktör

redictBostad är en ny prediction market som jag noterat på den svenska marknaden. Tjänsten kommer att erbjuda information om bostadsmarknaden och rikta sig mot köpare och säljare primärt. Det verkar sedan som att själva gruppen som skapar prognoserna kommer att vara bransch partner och inbjudna. Alla prognoser är bostadsprognoser.

Intressatn företag tycker jag, och jag tror också att det kan vara intressant att fokusrea på bostadsmarknaden i och med att denna marknad idag inte är särskilt transparent.

Tjänsten verkar nu vara i beta stadie i och med att den ligger uppe på lite konstig domän (www.bostad.redict.se)... Kanske är så att de har någon strategi med detta för framtiden, vad vet jag.

Så ni som är intresserade av prediction market eller bostadsmarknaden, gå in och ta en titt på www.bostad.redict.se!

Cross my fingers for collective intelligence

återkommer med mer information om tjänst när jag utforskat...

ciao

2 kommentarer:

Anonym sa...

Cool Tjänst, tack för tipset! Kollade på deras företagshemsida som ligge rpå domän www.redict.co.uk, är du säker på att företaget är svenskt?

Vin är min hobby sa...

Jepp, tror att det är svensk. Det är en hel del sakunniga personer med i projeketet, bland annat Stellan lundström, Hans lind och Claes Kjellander (ordf. sbab) som nämns på företags hemsida.